verkeerde route, de mooiste - Reisverslag uit Dajie, China van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu verkeerde route, de mooiste - Reisverslag uit Dajie, China van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu

verkeerde route, de mooiste

Blijf op de hoogte en volg Eleonora & Corné

05 November 2014 | China, Dajie

Toch nog maar wat schrijven. Dus voor de liefhebbers.....
Vandaag was het eerste deel mooi, daarna een lange rechte weg. Rechtdoor de route vervolgen, stond in de aanwijzing van ons boekje. Dit bleek een snelweg te zijn, waar we niet op mochten. Route parallel aan deze weg genomen (dachten we). Uiteindelijk 30 kilometer verkeerd gereden. Dit bleek achter af de mooiste weg van de route. Weer terg in het stadje achter geld aangegaan, want dat is niet zo vanzelfsprekend. Niet elke bank accepteert het ING pasje. Uiteindelijk gelukt!! Gelukkig want we hadden geen geld meer voor een overnachting. Veel armoede onderweg gezien. Hardwerkende landarbeiders. Vrouwen en mannen werken even hard. De vrouwen hakken net zo goed als mannen palen doormidden. Vlees ligt langs de kant van de weg in de volle zon en stof. Een koe wordt op straat ontleed. Bizarre taferelen ! In de wat sjiekste steden is het beeld anders. Wel raar om te ervaren dat je als westerling een bezienswaardigheid ben. Als je iets vraagt begint ieder spontaan te giechelen. Al een paar keer gevraagd of ze net mij op de foto mogen! Nu kan ik op mijn best er best aardig uitzien , maar geloof me, net van de fiets af met mijn haar omhoog, zonder make- up en stoffig van de weg, ben ik niet op z'n aantrekkelijkst. Maar toch....
Gister trouwens verschrikkelijk gelachen; wij weer een eettentje opgezocht. Het zou Chinees wokken worden (= in bouillon je eten koken) We wilde groenten met kip. Kregen we een schaal met donkergrijze stukken erop die in de bouillon werden gegooid. Ik dacht dat het vissenkoppen waren, bleek het een hannenkop te zijn in stukken met oog en hanekam en al. Je had dat gezicht van Corné moeten zien!!! Toch dapper gegeten

  • 05 November 2014 - 16:46

    Lia Nefs:

    hoi Corne en Eleonora,
    ik zie dat jullie een echte doe vakantie hebben niets is vanzelfsprekend zoals we gewent zijn.
    Maar het is een hele uitdaging om zo rond te trekken.Eten is toch wel anders hoop dat het in de grotere steden iets beter is.Fiets lekker verder en we horen weer wel.Niet te vaak op de foto gaan straks ben je beroemd en zien wij foto in hett nieuws komen.(ps ik krijg dit doorgestuurd van Kitty.
    Heel veel groetjes van Peter en Lia

  • 05 November 2014 - 16:47

    Pam :

    Hihi... Leuk je verhaal! Letterlijk een totaal andere wereld... :)
    Ik weet toch bijna zeker dat Eric dat noooooit zou eten... Ik denk ik ook niet

  • 05 November 2014 - 16:48

    Ma En Hen Ny:

    Net jullie verslag samen gelezen ... elk nadeel hebze voordeel ;-) want jullie hebben tenslotte een mooie route gereden. En dan ook nog zo'n copieus diner. Ik ben best makkelijk met eten, maar ik denk dat ik deze maaltijd zou hebben overgeslagen en maar een pepermuntje had genomen. Je moeder zit bij het horen van het woord hanekop al te griezelen hahahaha. Geniet geniet geniet !!!

  • 05 November 2014 - 17:14

    Aalt En Ingrid:

    Wat een verhaal! Inderdaad een cultuur shock wat Julie mee maken. Valt me nog mee dat je daar überhaupt pinautomaten hebt. Naar mijn idee is t daar allemaal erg primitief. Mooi dat jullie dit kunnen beleven en met eigen ogen kunnen zien hoe t er daar werkelijk aan toe gaat.XX

  • 05 November 2014 - 19:46

    Jolanda Hofstra:

    Jeetje,wat een verhaal en belevenis,zeg! Heerlijk om zulke verhalen te lezen want daar zal het absoluut bij blijven.
    Maak veel foto"s.......wil ik graag allemaal zien.Groetjes van mij en Ries.

  • 05 November 2014 - 20:58

    Francine:

    Zooo wat een verhaal. Dat zal een hele belevenis zijn!!! Leuk om zo de verhaaltjes te lezen van jullie. En wat het eten betreft bahhhhh Dat zou ik echt niet eten!!!! Geniet van jullie vakantie en we zien het weer wel verschijnen.

  • 05 November 2014 - 22:11

    Lex, Kim, Norah :

    Hahahahahaha globetrotters!! Corne lust na deze vakantie alles. Dapper van jullie. Het klinkt heel bijzonder. Ik voel me trots door de gedachte dat jullie dit aan het doen zijn.

    Wij hebben avontuurlijk ingeleverd voor Eckie de Eekhoorn, chillen in een subtropisch zwembad met grote apenkoppen waar straaltjes water uitkomen en een indoor speelparadijs. Dat laatste is ook wel een beproeving: zo'n 30 gillende kinderen in dezelfde ruimte. Norah heeft het heel erg naar haar zin, wij dus ook. Ook een fietstocht gemaakt, maar wel goed bewegwijzerd, over asfalt en gelukkig hoefde niemand met me op de foto ;).
    Veel liefs van ons xx

  • 07 November 2014 - 06:58

    Konnie:

    Hallo knappe westerlingen,

    Met veel genoegen lees ik jullie reisverslag en waan mijzelf even bij jullie! Het eten van hanenkammen gaf me wel de kriebels, maar goed alles moet misschien een eerste keer zijn.
    Succes.

    Konnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eleonora & Corné

Wij gaan voor het eerst buiten Europa fietsen. We fietsen van China (Kunming) naar Vietnam. Het accent zal in Vietnam liggen. Hier fietsen we 4 weken door de bergen van Noord Vietnam fietsen. Vanuit Hanoi vliegen we weer terug naar huis. De reis duurt in totaal 5 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4544

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 06 December 2014

China-Vietnam per fiets

Landen bezocht: