na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Lin’an, China van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Lin’an, China van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu

na regen komt zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg Eleonora & Corné

07 November 2014 | China, Lin’an

Gister begon het te regen toen we wakker werden. Toen kwamen we erachter dat Corné zijn dure regenjas in een eethuisje had laten hangen. Balen; op zoek naar een andere. Voor 14 euro een niet ademende jas, een knallende kleur blauw. Mooie tocht gefietst. Vanochtend kwam het met bakken naar beneden. We overwogen om een dag in het hotel te blijven. Toch maar de regenkleding aangedaan. Gelukkig maar want het werd al snel beter weer. Sommige stukken weg waren bar slecht. Grote modderpoelen, waar je niet doorheen durft en soms met moeite omheen kan laveren. Erg mooie gedeelte gehad met schitterende vergezichten. De dorpen zijn niet te beschrijven. Ik kan me voorstellen dat het er in de middeleeuwen buiten de stadsmuren zo uit moet hebben gezien!!
Veel afval langs de weg. De grotere steden zijn wel schoon en veel bling bling (grote winkels met schreeuwende neonletters) . Ik merk dat ik meer last van de armoede heb dan ik door heb. Ik vond 200 Yuang (=20 euro) en kreeg er gewoon buikpijn van. Weet weet hoe hard diegene er voor heeft moeten werken! Nog drie dagen fietsen en san zijn we in Vietnam. We beginnen langzaam te wennen aan het eten en kunnen beter door de rommel heen kijken naar een vriendelijk en hardwerkend volk xx

  • 07 November 2014 - 17:23

    Ma En Henny:

    Het is steeds weer fijn om iets van jullie te vernemen. Wat het weer betreft zou je momenteel ook in Nederland kunnen fietsen, maar dan zonder de opklaring.
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje.
    groetjes ma en Henny

  • 08 November 2014 - 00:25

    Jolanda Hofstra:

    Jeetje,dan laten jullie China alweer achter je.Hoop dat jullie mooie foto's hebben gemaakt.Wat een indrukken,zeg! Veel fietsplezier en kijk goed om jullie heen...xx

  • 08 November 2014 - 12:06

    Arrie:

    Hoi Eleonora en Corne, ik kan me goed voorstellen dat je daar behoorlijk veel indrukken op doet. Toch een heel andere wereld. Volgens mij heeft Corne wel iets met jassen....Groetjes Arrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eleonora & Corné

Wij gaan voor het eerst buiten Europa fietsen. We fietsen van China (Kunming) naar Vietnam. Het accent zal in Vietnam liggen. Hier fietsen we 4 weken door de bergen van Noord Vietnam fietsen. Vanuit Hanoi vliegen we weer terug naar huis. De reis duurt in totaal 5 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 4524

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 06 December 2014

China-Vietnam per fiets

Landen bezocht: