natuur - Reisverslag uit Tuần Giáo, Vietnam van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu natuur - Reisverslag uit Tuần Giáo, Vietnam van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu

natuur

Blijf op de hoogte en volg Eleonora & Corné

23 November 2014 | Vietnam, Tuần Giáo

Afgelopen dagen veel gefietst en pittig geklommen in de bergen. Veel Bergstammen gezien: hun klederdracht bewonderd en hun huizen van hout, meestal op palen gebouwd. Het is vreemd om zoveel van die kleine dorpen tegen te komen en alleen maar betonnen huizen te zien in de grote stad of een schooltje wat door overheid is gebouwd. Doordat we er fietsend doorgaan, zien we best veel van de manier waarop ze leven. Ze lijken alles te gebruiken wat maar mogelijk is. Bamboe zie je veel als bouwmateriaal en al het hout voor de huizen wordt met de hand gezaagd/gehakt. Bij hoge uitzondering zie je een elektrische zaag. Wat ze wel hebben, zijn brommers waar echt alles op vervoerd wordt: varkens, 3 levende geiten, kasten, je ziet de gekste dingen. Morgen nog een pittige tocht en dan blijven we weer een paar dagen om een wandeltocht te doen (mits de paden te belopen zijn) het eten met stokjes gaat steeds beter. Corné zei voor de grap dat hij zelfs een vlieg uit de lucht ermee kon vangen. Je had zijn gezicht moeten zien toen het hem nog lukte ook!!! De natuur is schitterend, alleen het getoeter van de vrachtauto's en brommers is soms erg irritant.

  • 23 November 2014 - 13:04

    Kitty:

    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken en zien. Ben benieuwd naar jullie foto's en verhalen over een paar weken. Liefs xxx

  • 23 November 2014 - 14:02

    Lia:

    Hallo Eleonora en Corne,
    Ik probeer mij voor te stellen hoe jullie contact maken de bevolking, waar verder weinig westers te zien is. Ik zou die vlieg wel willen zijn en een beetje meekijken. Ik stel mij zo voor dat Nederland nu ver weg is. Dat lijkt me heerlijk voor jullie.
    Ik vind het erg leuk dat jullie iedereen op de hoogte houden.
    Volgende week heb ik een opening van het nieuwe atelier van de docent waar ik schilderles heb. Leerlingen mogen exposeren. Ik dus ook, leuk hoor. Je weets soms niet, ik droom gewoon een beetje. Is zelfs nieuw voor mij.
    Doeiiiiiiiiiiiiii Lia

  • 24 November 2014 - 21:04

    Clementine:

    Leuk om zo jullie belevenissen te volgen. Het is een behoorlijk avontuurlijke reis geloof ik. Mooi he, die natuur. Wel leuk dat jullie het fietsen afwisselen met wandelen. Ik sprak net de buurman en ze zorgen goed voor busy, hoor! Veel plezier verder!
    Groetjes,
    Giorgio en Clementine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eleonora & Corné

Wij gaan voor het eerst buiten Europa fietsen. We fietsen van China (Kunming) naar Vietnam. Het accent zal in Vietnam liggen. Hier fietsen we 4 weken door de bergen van Noord Vietnam fietsen. Vanuit Hanoi vliegen we weer terug naar huis. De reis duurt in totaal 5 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4520

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 06 December 2014

China-Vietnam per fiets

Landen bezocht: