beestjes - Reisverslag uit Bản Giang, Vietnam van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu beestjes - Reisverslag uit Bản Giang, Vietnam van Eleonora & Corné - WaarBenJij.nu

beestjes

Blijf op de hoogte en volg Eleonora & Corné

25 November 2014 | Vietnam, Bản Giang

Tja, onze eerste kakkerlak op de slaapkamer gehad! Ik nog heel positief: het is gewoon een tor, maar helaas. Doodgemept met de slipper van Corné, wat volgens Kim geen goed plan was en volgens internet niet veel zin omdat als er 1 zit er meerdere zijn. Volgens Lex (ik denk dat deze opmerking van hem kwam) is het enige beest wat een kernoorlog overleeft, een kakkerlak. Gelukkig toch wel kunnen slapen. Wat zijn we toch niets gewend! Bij een mooie tocht al klimmend in mijn hand geprikt door een zwart monster. Pijn!!! Met de kilometer werd mijn hand steeds dikker en dikker. Zelfs mijn pols verdween in het vocht! Er niet lekker van geweest, misselijk en steeds gevoel het koud te hebben. Nu gaat het wel weer. Even een dagje niets doen. De mensen vinden ons maar raar. Ze zijn in dit deel wat vrijpostiger, dus als ze de gelegenheid hebben prikken ze in je arm of pakken ze je bij je middel om te voelen hoe het voelt (???) Corné weet niet wat hem overkomt!

• 25 November 2014 - 08:45

Aalt En Ingrid :

Jullie maken van alles mee !!! Geef mij Nederland maar ;P Maar ja, het is wel heel bijzonder wat jullie beleven ! Erg vervelend van die beet. Niet wetend door welk beest je gebeten bent met zulke gevolgen. Geen dokter in de buurt. Gelukkig dat t weer beter gaat. Pas goed op elkaar. Op naar de volgende reisverhalen XX

• 25 November 2014 - 08:45

Aalt En Ingrid :

• 25 November 2014 - 09:49

Ma En Henny:

Ma vroeg of je met die hand bij de dokter bent geweest. Ik heb haar gezegd dat dat waarschijnlijk niet zo is, want de dokters zullen daar wel dun gezaaid zijn ;-) We hebben op Google Earth gekeken en iets van de omgeving van Ban Giang kunnen zien. Het natuurschoon is echt overweldigend. Wat zullen jullie genieten. Die prik van zo'n beest is minder mooi. Hoop dat het allemaal weer tot normale proporties is geslonken. We genieten nog steeds na van de dag dat Norah met haar mama bij ons was. Wat is het een schatje.
    liefs van ons uit Harderwijk.
    Ma en Henny

• 25 November 2014 - 15:26

Lia :

dag reisluitjes,
    ik lees alles op mijn gemak in een kamer zonder beestjes gelukkig.Ik hoop dat het nu beter gaat met je hand want je moet wel gezond blijven in deze landen hulp zoek is echt zoeken.het is wel weer een hele beleving bij jullie.hoop dat de mensen jullie niet te veel lastig vallen want dan ben je ook niet vrij om te doen wat je wilt.steeds achterom kijken is minder. jullie hebben vast weer mooie landschappen gezien en als je fietst zie je meer.pas goed op de fietsten anders vinden ze deze ook nog leuk om mee te nemen.
    gr. Peter en Lia.

• 25 November 2014 - 18:47

Lia:

Hoi Eleonora en Corne,
    Jemig wat boft Corne met al die mensen die hem willen aanraken.

• 25 November 2014 - 18:52

Lia :

Net een heel verhaal getypt, staat er maar een zin.
    Overnieuw dan maar.
    Vervelend van die beet. Ik heb het eens gehad; een arm dik tot aan de elleboog. Geen iedee welk beest verantwoordelijk was. De damp kwam eraf met het koelen. Is helemaal goed gekomen, dus maak je niet bang. Maar zorg wel goed voor elkaar. Overbodig dit te zeggen natuurlijk, want dat doen jullie wel.
    Alleen wel naar elkaar luisteren.

• 25 November 2014 - 19:46

Kim:

Tja.... Ik hoef de slof van Corne met kakkerlak eitjes eronder in elk geval niet op de Sophiastraat 29 te hebben